مطالب آموزشی کمپینگ

6 مورد راهنمای خرید چادر سفری، کدام چادر کوهنوردی بهتر است؟

Introduction and complete guide to buying the best travel tent
()

در این مطلب قصد داریم تا به صورت کاملا تخصصی راهنمایی را به شما ارائه کنیم تا بتوانید از طریق آن یک چادر مسافرتی برای برنامه های مسافرتی و کمپینگ خود تهیه کنید. بررسی می کنیم چه نکاتی در خرید یک چادر مسافرتی اهمیت دارد.

 

چادر فقط برای خوابیدن نیست!

نکته‌ای که در ابتدا باید از آن آگاه باشید این است که استفاده از چادر فقط به استراحت و یا خوردن وعده غذایی محدود نمیشود. بلکه یک کوهنورد یا فردی که اهل مسافرت است و کمپ‌های زیادی را انجام میدهد، این موضوع را میداند که یک چادر باید از لحاظ وزن، ابعاد، وضعیتی که در حین راه رفتن آن را حمل میکنید، زمانی که آن را باز می‌کنید و قصد جمع کردن آن را دارید، همه این‌ها فاکتورهایی هستند که در خرید یک چادر اهمیت دارند.

Camping tent

در صعود به قله‌های مرتفع برخی مواقع ممکن است یک کوهنورد حتی تا چند روز مجبور باشد در چادر زندگی کند. پس مهم است که چادر برای اون ایمن و راحت باشد.

پیشنهادی که ما همیشه به مشتریان خود در فروشگاه کوه مان میدهیم این است، نیازی که از یک چادر دارند و انتظاراتی که قرار است از آنها برآورده شود را برای ما مطرح کنند تا طبق همان بهترین چادر را به آنها پیشنهاد دهیم.

 

1- چه سفری در پیش داری؟

اولین فاکتوری که باید برای خرید چادر به آن توجه کنید وضعیت و یا نوع مسافرت شما است.

2- مسافت

در ابتدا باید بدانید میزان مسافتی که قصد طی کردن آن را دارید چقدر است.

برای مثال سفرهای معمولی کمپینگ و گشت و گذار طبیعت معمولاً پیاده‌روی‌های طولانی ندارند و فاصله محلی که قصد اقامت در آن را دارید تا وسیله نقلیه شما برای مثال بین ۳ تا ۵ کیلومتر است.

پس در این مواقع خیلی اهمیتی ندارد که وزن و حجم چادر کمپینگ شما چقدر باشد و در مسافت کوتاه خیلی اذیت نخواهید شد.

اما اگر همین سفر کوتاه تبدیل به سفر چند روزه شود که پیاده روی های طولانی هم دارد، برای مثال بیش از ۱۰ کیلومتر در طول روز پیاده روی میکنید، قطعاً لازم است به وزن و ابعاد چادر خود اهمیت دهید و نوعی را انتخاب کنید که بتواند در طول سفر کمترین احساس خستگی را به شما منتقل کند.

Choosing the best camping tent

اگر قصد سفر آفرود را دارید یعنی با ماشین های آفرودی به طبیعت میروید و در آنجا کمپ میکنید موضوعی که بیشتر اهمیت پیدا میکند، ظرفیت چادر شما خواهد بود. چون وسایل به کمک ماشین حمل و نقل میشوند خیلی وزن و حجم آنها مطرح نخواهد بود.

بیشتر بخوانید: چک لیست تجهیزات واجب کوهنوردی

اگر کوهنورد هستید و قصد صعود به قله را دارید موضوع باز هم متفاوت است. شما نیاز به چادری دارید که هم سبک باشد و هم مرغوبیت بالایی برخوردار باشد تا بتواند در برابر باد و طوفان و شرایط نامساعد آب و هوایی ارتفاعات دوام بیاورد و جان شما را حفظ کند.

تا اینجا متوجه شدیم که نوع سفر، مسافت و شرایط سفر ما کاملاً در خرید چادر تاثیرگذار خواهد بود.

3- چند نفرید؟

نکته مهم دیگر در خرید یک چادر کمپینگ تعداد همسفران شما است. اگر قصد دارید تا به صورت گروهی با خانواده یا دوستان در چادر باشید باید چادری با ظرفیت بیشتر تهیه کنید.

اما اگر سفر شما به گونه‌ای است که هر فرد به صورت شخصی وسایل خود را تامین میکند و یا به طور کلی شما به صورت شخصی سفر میکنید، پس نیازی به چادرهای خیلی بزرگ و حجیم ندارید. چادری که بین یک تا دو نفر ظرفیت داشته باشد می‌تواند به طور کامل برای یک شخص پاسخگو باشد.

4- آب و هوا چطوره؟

موضوع مهم دیگر شرایط آب و هوایی است. این موضوع بسیار اهمیت دارد چه چادری تهیه کنید که بتواند در مقابل شرایط جوی مختلف مثل بارش باران یا برف و وزش بادهای شدید و طوفان مقاومت کند و جان افراد داخل خود را حفظ کند.

Criteria for choosing the best camping tent

اگر چادری برای صعودهای کوهنوردی و یا مناطق آب و هوایی سرد و بارانی تهیه میکنید بهتر است که آن چادر از نوع گنبدی یا تیز یال باشند. چادرهای گنبدی معمولاً برای برنامه های پیمایشی و صعود به قله استفاده میشوند و دلیل آن هم فضای بیشتری است که داخل چادر وجود دارد و در آن احساس راحتی بیشتری خواهید کرد.

اما چادرهای تیز یال صرفاً برای استفاده خوابیده طراحی شدند و برای استراحت کاربرد بیشتری دارند. هر دو این نوع چادرها در برابر باد مقاومت خوبی دارند و میتوان از آنها در شرایط باد و طوفانی استفاده کرد. اما از این نکته هم غافل نشویم که تیرک‌ها و ستون‌هایی که به چادر متصل میشود، بسیار مقاومت آن را در برابر باد و طوفان بیشتر خواهد کرد.

حتماً این نکته را مد نظر داشته باشید اگر یک چادر حرفه‌ای تهیه میکنید بررسی کنید که دارای تیرکهای اتصال به بدن باشد. این نوع چادرها معمولاً زه های دوخته شده‌ای بر روی پارچه دارند که برای عبور تیرک‌ها استفاده میشود. تیرک در چادر کمک می‌کند تا نیروی حاصل از باد به صورت متوازنی روی چادر منتقل شود و مانع از پاره شدن یا بلند شدن چادر از روی زمین خواهد شد.

5- جنس چادر مهمه

جنس پارچه های چادر نیز قابل اهمیت است. چادرهای حرفه‌ای مسافرتی دارای پارچه با کیفیت و به صورت معمول دو لایه هستند. لایه اولی برای فصول گرم سال کاربرد دارد و از جنسی ساخته شده که به راحتی باد را منتقل میکنند تا هوای داخل چادر جریان داشته باشد.

Which tent is better

لایه دومی نیز لایه مقاوم در برابر آب است که دمای داخل چادر را تا حد زیادی حفظ میکند و مانع از ورود آب و سرما به داخل میشود. سنجش مقاومت در برابر آب با PU محاسبه میشود و یکای آن میلی متر است.

برای مثال یک چادر با پی یو ۲۰۰۰ میلی متر میتواند در برابر بارش باران ۲۰۰۰ میلی متری مقاومت کند. به طور معمول چادرهای صعود و کمپینگ PU بین ۳ تا ۴ هزار میلی متر دارند و چادرهای آفرود و طبیعت گردی معمولی بین ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ میلی متر مقاومت در برابر آب را دارند.

6- چند تا درب و پنجره داره؟

تعداد درب‌ها و پنجره های یک چادر نیز برای خرید اهمیت دارد. اگر در فصول گرم سال سفر میکنید قطعاً این موضوع اهمیت دارد که گردش هوای داخل چادر مناسب باشد تا احساس گرما و خفگی در داخل چادر نداشته باشید.

پس به این موضوع اهمیت دهید که چادر شما حداقل یک یا دو درب را داشته باشد و همچنین تعداد کافی پنجره برای نورگیری و تغییر هوای داخل چادر نیز لازم است.

چادر مسافرتی باید چند فصل باشه؟

حتماً شما هم اسم چادر های سه یا چهار فصل را شنیده‌اید. این موضوع در خرید یک چادر یکی از نکات اساسی است.

زیرا زمانی که شما در فصل زمستان سفر میکنید کاملاً شرایط متفاوت و خاصی را نسبت به فصول دیگر سال تجربه خواهید کرد. میزان برف و باران و وزش بادی که در ارتفاعات بالا وجود دارد، قابل مقایسه با فصل های دیگر سال نیست.

اگر قصد کوهنوردی و کمپ حرفه‌ای را دارید باید چادر 4 فصل تهیه کنید. اما اگر ترجیح میدهید در فصول سرد سال مثل پاییز و زمستان سفر نکنید، یک چادر سفری 3 فصل نیز برای شما کافی خواهد بود.

کدام چادر مسافرتی بهتر است؟

انواع مختلفی از چادر‌های مسافرتی در بازار در دسترس است بنابراین تشخیص بهترین مورد ممکن است دشوار باشد. همانطور که قبلا هم فته شد؛ انتخاب بهترین چادر مسافرتی به نیاز‌های شما بستگی دارد و شما باید با توجه به شرایط خود مناسب‌ترین مدل را انتخاب کنید.

The best selling and most popular travel tents

در ادامه عواملی که باید در انتخاب بهترین مورد برای نیاز خود در نظر داشته باشید، بررسی شده و برخی از پرفروش‌ترین مدل‌های موجود در بازار نیز معرفی می‌شود.

  • سهولت استفاده: بهترین چادر باید به راحتی قابل نصب و جمع کردن باشد. بدیهی است که باید مدلی را انتخاب کنید که استفاده از آن آسان باشد و ویژگی‌های کاربردی مانند جیب‌های داخلی و خارجی داشته باشد.
  • هزینه: قیمت یکی از مهمترین فاکتور‌ها در انتخاب مدل مناسب است.
  • کیفیت: برای انتخاب بهترین چادر باید دوام، مقاومت و استحکام آن را بررسی کنید.
  • دوام و کارایی: یک چادر مسافرتی باید بتواند از شما در برابر شرایط آب و هوایی مختلف حفاظت کند. چادر کمپینگ باید در برابر باد و باران مقاوم باشد و به سادگی فرسوده نشود.
  • وزن و اندازه: بهترین چادر باید فضای کافی در اختیار شما قرار دهد و در عین حال بسیار سبک باشد. تعداد افرادی که قرار است با شما به کمپ بیایند را در نظر بگیرید و چادری را انتخاب کنید که همه شما راحت در آن بخوابید. حمل کردن چادر را نیز به یاد داشته باشید و از خرید مدل‌های سنگین خودداری کنید.
  • جنس چادر: مدل‌های مختلف ممکن است از مواد متفاوتی تهیه شده باشند. در واقع جنس چادر کمپینگ بر وزن و انعطاف‌پذیری آن تاثیر دارد. محبوب‌ترین چادر‌های کمپینگ از جنس پلی استر هستند که سبک و مقاوم به رطوبت میباشند.
  • ضد آب: چادر کمپینگ باید شما را در برابر باران و شبنم حفظ کند بنابراین مهم است مدلی را انتخاب کنید که ضد آب باشد و درزبندی مناسبی داشته باشد.
  • تهویه: چادر مناسب کمپینگ باید دارای تهویه مناسبی باشد. بنابراین مدل‌هایی با صفحات مشبک یا منافذی برای جریان هوا، گزینه مناسب‌تری هستند.

در نهایت مهم است که در هنگام انتخاب یک چادر مناسب برای کمپینگ، نیاز‌ها و ترجیحات خاص خود را نیز در نظر بگیرید.

راهنمای خرید چادر کوهنوردی

چادر‌های کوهنوردی باید با دقت بالایی انتخاب شوند تا کارایی لازم را در شرایط کوهستان داشته باشند. در واقع با توجه به اینکه در زمان کوهنوردی شما مدت زیادی را در چادر سپری می‌کنید، چادر باید مقاومت و راحتی کافی را داشته باشد.

اولین نکته‌ای که برای انتخاب یک چادر کوهنوردی مناسب باید در نظر داشته باشید، مقاومت و دوام آن است. در کوهنوردی، چادر باید از شما در برابر شرایط آب و هوایی سخت محافظت کند و در شرایط مختلف کوه باعث ایجاد مشکل برای شما نشود.

شما باید در هنگام کوهنوردی، چادر را همراه خود حمل کنید، بنابراین مهم است که مدلی را انتخاب کنید که سبک وزن باشد و حمل آن آسان باشد. همچنین توصیه می‌شود که طراحی چادر را نیز در نظر بگیرید. چادر با طراحی مناسب به شما کمک می‌کند تا در محیط‌های چالش برانگیز، مشکلی برای برپایی چادر پیدا نکنید.

Guide to buying a climbing tent

چادر مناسب کوهنوردی باید ضد آب باشد و در هوای برفی و بارانی بتواند از شما در کوهستان محافظت کند. به علاوه چادر مناسب کوهنوردی باید تهویه مناسبی داشته باشد به خصوص اگر قصد کوهنوردی در مناطق گرم و مرطوب را دارید.

در نهایت یکی از مهمترین نکات در انتخاب یک چادر کوهنوردی، هزینه آن است. در حقیقت کوهنوردی در حال حاضر یک سرگرمی گران قیمت است با این حال ممکن است با کمی جستجو بتوانید چادر‌های مقرون به صرفه و مناسبی پیدا کنید.

در نهایت پیشنهاد کوه مان این است چادری که تهیه میکنید سبک، کم حجم، باز و بست و راحت، وابسته نبودن به تیرک‌ها برای نصب، ترجیحا دارای انباری و آشپزخانه باشد. اگر در خرید تردید دارید، مجموعه ما در خدمت شما است. با ما تماس بگیرید تا راهنماییتان کنیم.

پرفروش ترین برندهای چادر‌های مسافرتی

چادر مسافرتی پکینیو

چادر‌های برند PEAKNew با طراحی جمع و جور خود شناخته می‌شوند که برای حمل کردن با کوله پشتی مناسب هستند. این چادر‌ها ضد آب هستند و در برابر عوامل و شرایط مختلف مقاوم هستند. چادر مسافرتی سه نفره پکینیو یکی از پرفروش‌ترین محصولات این برند است که کیفیت و قیمت مناسبی دارد.

چادر مسافرتی اف‌ ای تی

به دلیل مقاومت و کیفیت بالای خود، از محبوب‌ترین مدل‌ها محسوب می‌شود. این چادر علاوه بر قابلیت حمل آسان، وزن کمی دارد و بسیار قابل اعتماد است.

چادر مسافرتی کلمن

این چادر در برابر شرایط آب و هوایی مختلف مقاوم است. چادر مسافرتی کلمن برای علاقمندان به کمپینگ که به دنبال چادری مقاوم و باکیفیت هستند مناسب است.

چادر مسافرتی هاسکی

چادر‌های مسافرتی برند هاسکی، مقاومت و کارایی بالایی دارند و در اندازه‌های مختلف تولید می‌شوند. این چادر‌های مسافرتی می‌توانند تمام نیاز‌های شما را در کمپینگ برآورده کنند.

به این محتوا امتیاز بده

از ۱ تا ۵ امتیاز بدید

میانگین نظرات / 5. تعداد نظردهی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *