مطالب آموزشی کمپینگ

بهترین برندهای چراغ کمپینگ [راهنمای خرید چراغ قوه طبیعت]

The best brands of camping lights
()

کمپینگ یکی از تفریحات سالم و بسیار لذت بخش برای افرادی است که عاشق طبیعت هستند. بودن در کنار دوستان و خانواده می تواند خاطرات بسیار خوبی را برای افراد به ارمغان آورد.

برخی از افراد دوست دارند شب را نیز در طبیعت سپری کنند و از آن لذت ببرند. بعد از غروب آفتاب تقریبا همه جا تاریک می شود و افراد برای انجام کارهای خود نیاز به منبع نور دارند.

معرفی بهترین چراغ های کمپینگ

Introducing the best camping lights

بهتر است چراغ مسافرتی خود را از برند‌های قابل اطمینان تهیه کنید. خرید از یک برند معتبر می‌تواند تا حد زیادی کیفیت محصول را تضمین کنید. به ترتیب مطمئن می‌شوید که یک چراغ بادوام برای نیاز‌های خود دریافت می‌کنید. در ادامه برخی از پرفروش‌ترین و محبوب‌ترین مارک‌های چراغ قوه‌های کمپینگ را بررسی می‌کنیم.

برند Maglite

یکی از محبوب‌ترین برند‌های چراغ قوه است که دوام و کیفیت بالایی ارائه می‌دهد. این برند با چراغ قوه‌های کمپینگ ال‌ای دی خود شناخته شده است. این چراغ قوه‌ها دارای قابلیت تنظیم نور هستند.

Maglite brand camping flashlight

برند Petzl

یکی از برند‌های معروف برای هدلایت و نورپردازی در فضای باز است. طراحی بادوام و ضد آب چراغ‌های کمپینگ این برند سبب شده تا به خوبی در بین طبیعت گردان محبوب شود.

Petzl brand camping flashlight

برند Black Diamond

یکی دیگر از برند‌های محبوب چراغ‌های کمپینگ Black Diamond است. این برند هدلایت‌های بادوام و باکیفیت طراحی می‌کند که برای طبیعت گردی و کمپینگ مناسب هستند. این چراغ‌ها نور ال‌ای دی روشن با فوکوس متغیر ارائه می‌دهند.

Black Diamond brand camping flashlight

برند Streamlight

Streamlight یکی دیگر از برند‌های ارائه دهنده چراغ‌های کمپینگ محبوب است. چراغ‌های این برند سبک و قابل حمل هستند و باتری‌های قابل شارژ دارند. این چراغ‌ها برای فضای باز طراحی شده‌اند و کارایی خوبی برای کمپینگ و طبیعت گردی دارند.

Streamlight brand camping flashlight

درباره کمپینگ بیشتر بخوانید: تعریف کمپینگ و انواع آن

قبل از خرید چراغ مسافرتی باید به چه نکاتی توجه شود؟

چراغ ها از لحاظ کارایی و کاربرد نیز باهم متفاوت هستند. به همین دلیل پاسخ دادن به سوالات زیر می تواند به افراد کمک کند که بهترین چراغ را خریداری کنند.

  • 1. برای چه کاری و برای چه مدت می خواهید از چراغ استفاده کنید؟ برای مثال می خواهید با آن پیاده روی کنید یا ماهی گیری.
  • 2. در چه وضعیتی به نور نیاز دارید؟ (برای ماندن در چادر یا برای انجام فعالیت در دل شب به نور نیاز دارید)
  • 3. میزان نور دهی چراغ چقدر باشد؟ آیا می خواهید منطقه بزرگی را روشن کند یا تنها می خواهید اطراف شما را روشن کند؟

What points should be considered before buying a travel lamp

  • 4. دوست دارید که چراغ شما از چه منبع نوری استفاده کند؟ (باتری ماشین، موتور برق، پاوربانک و…)
  • 5. در چه شرایط جوی می خواهید از چراغ خود استفاده کنید؟
  • 6. دوست دارید که چراغ شما چقدر دوام داشته باشد؟

اگر به این سوالات قبل از خرید چراغ مسافرتی پاسخ دهید بدون شک می توانید بهترین و مناسب ترین چراغ را خریداری کنید. شما می توانید قبل از خرید با فروشنده نیز مشورت کنید و با کارایی و کاربرد چراغ مدنظر خود بهتر و بیشتر آشنا شوید.

همه تجهیزات و ابزارهای روشنایی دارای یکسری ویژگی هستند. به همین دلیل از لحاظ شکل ظاهری، قیمت، نوردهی، دوام و ماندگاری، باتری و.. با هم متفاوت هستند. از این رو افراد باید قبل از خرید این وسیله به نکات زیر توجه کنند. تا بتوانند یکی از بهترین چراغ های مسافرتی را خریداری کنند.

Travel flashlight

شدت روشنایی

همه چراغ ها وابزارهای روشنایی دارای شدت نور متفاوتی هستند. برخی از آنها میتوانند ابعاد بیشتری را روشن کنند در صورتی که برخی از آنها تنها قادر به روشن کردند ناحیه کوچکی هستند.

شدت نور یک چراغ مسافرتی با واحد لومن اندازه گیری می شود. این معیار می‌تواند قدرت نور که یک منبع نور ساطع می‌کند را نشان دهد. هر چه این عدد بالاتر باشد نور چراغ روشن‌تر خواهد بود بنابراین کارایی بهتری برای گردش در تاریکی خواهد داشت.

عمر باتری و قابلیت شارژ شدن

Battery life and charging capability of the travel light are important

بیشتر چراغ های مسافرتی دارای باتری های با ظرفیت بالا و قابل شارژ هستند. با این وجود ظرفیت باتری ابزارهای روشنایی با هم متفاوت است. کیفیت باتری و توانایی نگهداری شارژ توسط آن از اهمیت بالایی برخوردار است.

به همین دلیل قبل از خرید چراغ مسافرتی باید به باتری آنها توجه شود. لازم به ذکر است که باتری‌های لیتیومی در مقایسه با باتری‌های نیکل کادمیومی از چگالی انرژی و طول عمر بیش‌تری برخوردارند.

درباره لوازم مورد نیاز سفر بیشتر بدانید: راهنمای کامل خرید اجاق گاز مسافرتی

ابعاد و وزن چراغ مسافرتی

یکی دیگر از فاکتورهای که باید قبل از خرید چراغ های مسافرتی به آن توجه شود وزن و ابعاد آنها است. هر چقدر وزن آنها کمتر باشد استفاده از آنها راحت تر خواهد بود و دست را خسته نمی کند. همچنین ابعاد آنها نیز بر حمل و نقل و استفاده از آنها موثر است. چراغ های که دارای بدنه آلومینیومی هستند هم مقاومت بیشتری دارند و هم سبک تر اند.

مقاوم بودن در برابر ضربه و رطوبت

Important points when buying a travel lamp

هنگام خرید چراغ مسافرتی باید به این نکته توجه شود که آیا بدنه چراغ در برابر رطوبت و ضربه مقاومت است یا نه؟ چراغ های که در برابر رطوبت مقاوم هستند برای استفاده در هر نوع شرایط جوی مناسب هستند.

پرتو‌های چراغ قوه

شما باید الگوی پرتو‌های چراغ قوه را نیز بررسی کنید. پرتو‌های مستقیم و متمرکز می‌توانند برای روشن کردن دوربرد مناسب باشند در حالی که پرتو‌های گسترده و پراکنده می‌توانند برای ایجاد روشنایی بیشتر در مناطق نزدیک کارایی داشته باشند.

High beam is important

 

لوازم جانبی

در هنگام خرید یک چراغ قوه مسافرتی مهم است که در دسترس بودن لوازم جانبی را نیز در نظر بگیرید. برای اینکه بتوانید در صورت نیاز چراغ را تعمیر کنید و سال‌های طولانی از آن استفاده کنید، باید بتوانید قطعات یدکی جایگزین برای آن پیدا کنید. چراغ قوه مناسب باید با اصول ارگونومیک طراحی شده باشد و استفاده و کنترل آن آسان باشد.

درباره انواع سفرها بیشتر بخوانید: سفر هیچهایک چیست

بودجه

در هنگام خرید یک چراغ مناسب برای کمپینگ شما باید بودجه خود را از قبل مشخص کنید. به این ترتیب می‌توانید به دنبال گزینه‌هایی در حد بودجه خود باشید. با این حال فراموش نکنید که کیفیت بالا، اغلب هزینه بالایی نیز دارد. بنابراین سعی کنید چراغ قوه‌ای را انتخاب کنید که در کنار قیمت مناسب، عملکرد و دوام مناسبی داشته باشد.

Important factors in choosing travel lights

توصیه می‌شود پیش از تصمیم گیری نهایی نظرات و بازخورد‌های مشتریان را نیز بررسی کنید. شما باید مطمئن شوید که مزایای چراغ مسافرتی که انتخاب می‌کنید، ارزش سرمایه‌گذاری دارد. مدل‌های مختلف را مقایسه کنید و دوام، سهولت استفاده و کارایی را بررسی کنید.

موارد استفاده از چراغ مسافرتی

فرقی ندارد که افراد بخواهند در دل شب چه فعالیتی انجام دهند به هر حال برای سرگرمی، امنیت و آسودگی خیال به روشنایی نیاز دارند. امروزه لامپ ها و ابزارهای روشنایی متنوعی تولید می شوند که به افراد کمک می کنند تا در دل تاریکی شب منبع نوری داشته باشند.

انتخاب یک چراغ مسافرتی مناسب برای افرادی که قصد دارند تا شب را در دل طبیعت بگذرانند بسیار مهم است.

When do we use a travel flashlight

چراغ های مسافرتی که در بازار وجود دارند از کیفیت و قیمت های متنوعی برخوردار هستند. به همین دلیل افراد قبل از خرید آنها باید به نکات مهمی توجه داشته باشند تا بتوانند بهترین چراغ مسافرتی را خریداری کنند.

اگر شما هم عاشق طبیعت و اهل ماندن در کمپینگ شبانه هستید باید به فکر خرید یک چراغ مسافرتی مناسب باشید. بدون داشتن منبع نور شما نمی توانید بعد از غروب آفتاب هیچ فعالیتی را انجام دهید. علاوه بر این امنیت شما در دل تاریکی شب بدون داشتن یک منبع نور مناسب ممکن است به خطر بیفتد.

پیاده روی در دل شب، انجام کارهای مانند پخت و پز، برپا کردن چادر، خورد غذا و رفتن به دستشویی بدون داشتن چراغی مناسب بسیار سخت خواهد بود. به همین دلیل یکی از تجهیزات مورد نیاز برای ماندن در کمپ های شبانه چراغ های مسافرتی هستند.

به این محتوا امتیاز بده

از ۱ تا ۵ امتیاز بدید

میانگین نظرات / 5. تعداد نظردهی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *