مطالب آموزشی کمپینگ

راهنمای جامع خرید اجاق سفری، 15 بهترین مارک اجاق گاز

A comprehensive guide to buying a travel stove
()

در صورتی که برنامه‌ای برای ماجراجویی و کمپینگ در طبیعت دارید، قطعا به یک اجاق مسافرتی برای پخت و پز در فضای باز نیاز خواهید داشت.

بهترین مارک های اجاق گاز مسافرتی

مشتریان اغلب تلاش می‌کنند تا بهترین مارک اجاق مسافرتی را پیدا کنند. با توجه به اینکه نیاز‌ها و ترجیحات افراد مختلف متفاوت است، در حقیقت برندی وجود ندارد که برای همه بهترین باشد.

با این حال برخی مارک‌ها هستند که به طور گسترده‌ای کیفیت بالاتری ارائه می‌کنند و به طور کلی قابل اعتماد‌تر در نظر گرفته می‌شود. در ادامه برخی از محبوبترین این برند‌ها را بررسی می‌کنیم.

1- کلمن

Coleman brand logo

این برند یکی از شناخته شدن‌ترین تولید کنندگان تجهیزات کمپینگ در فضای باز است. اجاق گاز‌های این برند معمولا بادوام و مقرون به صرفه هستند از همین رو انتخاب خوبی برای اجاق کمپینگ خواهند بود.

Coleman brand travel stove

2- جت بویل

این برند به دلیل طراحی و تولید اجاق‌های مسافرتی بسیار سبک و مناسب پیاده روی و کمپینگ شناخته شده است. اجاق‌های مسافرتی این برند کارآمد هستند و استفاده از آن‌ها نیز بسیار ساده است.

Jet Boil brand gas stove

3- هپی هوم

اجاق گاز‌های مسافرتی هپی هوم دارای امکانات حرفه و قیمت مناسبی هستند و می‌توانند گزینه مناسبی برای پخت و پز در فضای باز باشند.

Happy Home brand gas stove

4- پی آر

این برند یکی از معروف‌ترین تولید کننده‌های ایرانی در صنعت محصولات کمپینگ است. اجاق‌های مسافرتی این برند از نظر کیفیت و قیمت می‌توانند با مدل‌های خارجی رقابت داشته باشند.

PR brand gas stove

5- پارس رگولاتور

Pars Regulator brand logo

اجاق‌های مسافرتی این برند نیز به دلیل دوام و کیفیت بالا معروف هستند. شما می‌توانید مدل‌های قابل اعتماد زیادی در محصولات این برند پیدا کنید که برای کوهنوردی و کمپینگ مناسب باشند.

6-همایون گاز

Homayoun gas brand logo

اجاق سفری همایون گاز با ویژگی‌های منحصر به فرد خود یکی از بهترین انتخاب‌ها برای کمپینگ‌ است. جنس این اجاق سفری  فلز با کیفیت استحکام بالا است و از دوام و کارایی بالایی برخوردار است.

Homayoun gas stove

7-حامی گاز

اجاق‌های حامی گاز یکی از بهترین گزینه‌ها برای علاقه‌مندان به سفر و کمپینگ هستند. جنس این اجاق‌ها از فلز با کیفیت است و دارای قدرت شعله بسیار عالی است که پختن غذارا برای شما بسیار راحت تر میکند. همچنین با وزن سبک و طراحی قابل حمل این اجاق سفری، میتوانید آن را به هر مکانی که میروید با خود ببرید.

Gas stove of Hami gas brand

8-کمپر گاز

اجاق‌های سفری کمپر گاز، محصولاتی استثنایی برای علاقه مندان به مسافرت و کمپینگ است. این اجاق‌های سفری با جنس استیل در طراحی سبک و زیبا تولید شده و به دلیل دوام و استحکام بالا در محیط های مختلف قابل استفاده هستند.

Camper gas stove

9-جینیو

اجاق گاز جینیو یک اجاق سفری کارآمد با ویژگی‌های منحصربه‌ فرد است. اجاق گاز جینیو یکی از انواع اجاق گازی است که دوکاره بوده و هم میتوان به‌ صورت سفری و هم میتوان در خانه و محل کار از آن استفاده کرد و دارای یک شیر مخصوص برای اتصال به گاز شهری است. پس اگر شما اهل گردش، کمپینگ و مسافرت هستید دیگر نگران گرم کردن غذای خود نباشید.

Geneve brand gas stove

10-اتم گاز

اجاق گاز مسافرتی اتم گاز برای سفرهای شما انتخاب مناسبی است. این اجاق گاز قابلیت اتصال به کپسول یکبار مصرف را دارد. یکی از مزیت های این اجاق گاز این است که شما میتوانید چندین کپسول اضافی را به همراه داشته باشید که در مواقعی که دسترسی به شارژ گاز ندارید از آن استفاده کنید. گاز مسافرتی کوچک اتم گاز با وزن کم و سایز کوچک بهترین گزینه برای مسافرت های طولانی همراه با کوله پشتی است.

Atom gas brand gas stove

11-لان شان

این اجاق بنزینی کوهنوردی دارای محدودیت برای انتخاب سوخت نمیباشد و شما می توانید از انواع سوخت های مایع مانند، گازوئیل، بنزین، نفت سفید و یا هر نوع سوخت دیگری برای شعله دهی آن استفاده کنید. قدرت شعله و حرارت این اجاق بسیار ریاد است بطوری که شما میتوانید شاهد جوشانده شدن ۱ لیتر آب در مدت زمان حدود تنها ۲ دقیقه باشید.

Lanshan brand gas stove

12- کوار

اجاق سفری کوار بسیار کاربردی و مناسب کمپینگ است. این اجاق تک شعله بوده و در تمام شرایط جوی قابل استفاده است. ویژگی مهم و چشمگیر این اجاق پره های جمع شونده آن است. این پره ها از خاموش شدن آتش اجاق گاز توسط باد جلوگیری میکنند و شما دیگر نیازی به شعله پوش نخواهید داشت.

Kvar brand gas stove

13-شیدا

اجاق گاز پیک نیکی شیدا از تولیدات شرکت شیدا گاز در داخل کشور میباشد که از جمله شرکت های بسیار مهم و بزرگ در زمینه تولیدات وسایل گازسوز میباشد و دارنده گواهینامه ایزو و تولیدات مطابق با استاندارد ملی ایران و بسیار با کیفیت دارد.

اجاق گاز پیک نیکی شیدا برای استفاده در منزل و یا حتی کارگاه ها بسیار مناسب است و با توجه به حجم مناسب آن از رده پیک نیک های متوسط به حساب می آید که با توجه به حجم آن مدت زمان نسبتا زیادی نیز می توان از آن استفاده کرد.

Shida brand gas stove

14-سانی

اجاق گاز برقی سانی یک گزینه جمع و جور و کاربردی برای مسافرت، ویلا و گردش خواهد بود. این اجاق گاز برقی بوده و کثیف شدن های اجاق های زغالی را ندارد و با خیال راحت می توان از آن استفاده نمود.اجاق گاز سانی به برق شهری وصل شده و به دلیل وزن کم حمل آسانی دارد.

Suny brand gas stove

15-پارسیران

این اجاق گاز از جنس آهن مقاوم و بسیار زیبا ساخته شده و با کپسول یکبار مصرف کار میکند. در صورت استفاده روزانه 2 ساعت، حداقل 10 روز مورد استفاده قرار میگیرد و کپسول آن براحتی تعویض میگردد (در محفظه زیر پیک نیک پیچ میشود و بطور خودکار سر کپسول سوراخ شده و به سر پیک نیک وصل میشود.)

Parsiran brand gas stove

فاکتورهای مهم برای خرید اجاق مسافرتی

امروزه با وجود گزینه‌های زیادی که در انتخاب یک اجاق مسافرتی وجود دارد، ممکن است پیدا کردن مدل مناسب کمی دشوار باشد. از همین رو در ادامه راهنمای کاملی برای خرید اجاق مسافرتی ارائه شده تا بتوانید در مورد ویژگی‌های مختلف این محصول، قبل از خرید تصمیمگیری کنید.

درباره ضرورت‌های کوهنوردی بیشتر بخوانید: وسایل واجب کوهنوردی

وزن اجاق

یکی از اصلی‌ترین فاکتور‌ها در انتخاب یک اجاق مسافرتی مناسب، در نظر گرفتن وزن آن است. شما باید بتوانید در حین پیاده روی، اجاق را در کوله پشتی خود حمل کنید.

Important factors for buying a travel stove

بنابراین توجه داشته باشید که چقدر وزن را می‌توانید حمل کنید. بهترین اجاق مسافرتی باید در عین حال که کارایی مناسبی دارد، تا حد امکان سبک و کوچک باشد.

میزان مصرف سوخت

شما باید در هنگام انتخاب یک اجاق مسافرتی مناسب، میزان مصرف سوخت و زمان کارکرد آن را بررسی کنید. به این ترتیب می‌توانید بهتر برای سفر خود برنامه ریزی کنید و سوخت کافی با خود همراه داشته باشید.

سطح اجاق

سطح اجاق، اندازه سطحی که می‌توانید روی آن پخت و پز کنید را نشان می‌دهد که باید به آن توجه کنید. به علاوه شما می‌توانید یک اجاق ساده تهیه کنید یا یک مدل با گزینه‌های مختلف پخت مانند گریل تهیه کنید.

سهولت استفاده

Ease of use is one of the important factors of buying a travel gas stove

بدیهی است که باید مدل‌هایی را انتخاب کنید که کنترل و استفاده از آن‌ها ساده باشد. شما باید بتوانید به تنهایی و در طبیعت اجاق را نصب کنید و از آن استفاده کنید.

ایمنی اجاق

در انتخاب یک اجاق مسافرتی مناسب، باید ایمنی آن را نیز در نظر بگیرید. امروزه مدل‌های مختلفی از اجاق‌های مسافرتی وجود دارند که قابلیت‌هایی مانند محافظ باد، دمپر مشعل و سیستم جرقه زنی نیز ارائه می‌دهند که سطح ایمنی و کارایی را افزایش می‌دهد.

کارایی و تطبیق پذیری

برای پیدا کردن بهترین اجاق مسافرتی شما باید نیاز خود را در نظر بگیرید. ببینید که اجاق را برای پختن غذا می‌خواهید یا گرم کردن نوشیدنی، سپس گزینه مناسب را انتخاب کنید.

دوام و مقاومت

Durability and resistance is one of the important factors of buying a travel gas stove

شما باید به دنبال اجاق‌های مقاوم و بادوام باشید. شما باید اجاق را حمل کنید و از آن در فضای باز استفاده کنید. بنابراین باید مدلی را انتخاب کنید که در این شرایط سخت مقاومت کافی داشته باشد.

نگهداری

فراموش نکنید که محل نگهداری اجاق را نیز در نظر بگیرید. بررسی کنید که آیا مدلی که قصد خرید آن را دارید قابل بسته‌بندی است و آیا کیسه یا کیف همراه دارد. مدل‌هایی که کیف مخصوص برای نگهداری دارند معمولا مناسب‌تر هستند زیرا علاوه بر اینکه به خوبی محافظت می‌شود، در کوله پشتی شما نیز به راحتی جای می‌گیرند.

درباره غذاهای کمپینگ بیشتر بخوانید: بهترین غذاهای کمپینگ

هزینه و قیمت اجاق

The cost and the right price are one of the important factors of buying a travel gas stove

مهم است که در انتخاب یک اجاق مسافرتی مناسب بودجه خود را در نظر بگیرید. تصمیم بگرید که چقدر حاضر هستید برای یک اجاق خرج کنید. در حال حاضر طیف وسیعی از مدل‌ها در قیمت‌های مختلف در دسترس هستند و شما می‌توانید با هر بودجه‌ای یک مدل مناسب پیدا کنید.

نکات خرید اجاق مسافرتی

اصلی‌ترین نکته برای انتخاب یک اجاق مسافرتی مناسب، مقایسه مدل‌های مختلف است.

بنابراین حتما قبل از خرید سعی کنید که مارک‌ها و مدل‌های مختلف را با هم مقایسه کنید و در مورد ویژگی‌های مختلف آن‌ها اطلاعات کسب کنید. شاید ایده بدی نباشد که نظرات و بازخورد‌های مشتریان را نیز بررسی کنید تا تصمیم آگاهانه‌تری برای خرید بگیرید.

در صورتی که حضوری خرید می‌کنید، ممکن است بتوانید مدل‌های مختلف را شخصا آزمایش کنید. با این روش شما می‌توانید نحوه عملکرد آن‌ها را درک کنید و با مقایسه آن‌ها بهترین مدل را پیدا کنید. معمولا فروشگاه‌هایی کوچک یا خرده فروشی‌های لوازم ورزشی به شما اجازه می‌دهند تا قبل از خرید اجاق را بررسی و آزمایش کنید.

Tips for buying a travel stove

فراموش نکنید فقط به این دلیل که یک مدل دارای تخفیف یا فروش ویژه است نباید آن را انتخاب کنید. نیاز‌های خود را در نظر بگیرید و ببیند اجاق را برای چه فعالیتی می‌خواهید. با این حال می‌توانید فروشگاه‌های آنلاینی را نیز پیدا کنید که تخفیفات خوبی دارند یا حتی می‌توانید منتظر فروش فصلی باشید.

در نهایت شما باید روی کیفیت یک اجاق مسافرتی سرمایه‌گذاری کنید. بنابراین مدل را انتخاب کنید که سال‌ها دوام بیاورد و ارزش هزینه‌ای که می‌پردازید را داشته باشد. برای خرید یک اجاق مسافرتی با کیفیت که دوام بالایی دارد تردید نکنید و مدل‌های ارزان و بی‌کیفیت را فراموش کنید.

پخت و پز بخش لذت بخش سفر

یکی از بخش های مهم در یک مسافرت پخت و پز و تهیه غذا است. هر فردی با توجه به سلیقه و نیازی که دارد به شیوه ای اقدام به تهیه غذا در سفر می کند. برخی از افراد عاشق این هستن که در مسافرت خودشان غذا بپزند.

A man cooking on a camping stove in the forest

یکی از مشکلاتی که این افراد با آن مواجه می شوند تهیه هیزم و لوازم ضروری برای پخت و پز است. آشپزی کردن روی آتش در کنار تمام لذتی که دارد دردسرهای زیادی را نیز به همراه دارد. همچنین ممکن است در برخی از مکان ها پیدا کردن هیزم کار دشواری باشد. برای رفع این مشکلات بهترین راه حل خرید یک اجاق گاز سفری است.

امروزه وسایل و ابزارهای متنوعی برای راحت تر کردن مسافرت ها به وجود آمده اند. به همین دلیل افراد می توانند در دل طبیعت نیز از امکانات پیشرفته و بروز استفاده کنند و تجربه خوبی از سفر کسب کنند.

انواع اجاق گاز سفری

برای استفاده از اجاق گاز سفری از سوخت های متنوعی استفاده می شود. به همین دلیل اجاق گازهای سفری بر اساس نوع سوختی که لازم دارند به انواع مختلفی تقسیم می شوند. هر کدام از این اجاق گازها دارای یکسری ویژگی ها هستند و به همین دلیل قیمت آنها نیز متفاوت است.

Types of travel stoves

هر فرد با توجه به سلیقه و نیاز خود می تواند یکی از انواع آن را خریداری کند. همه اجاق گازهای سفری درای معایب و مزایای خاصی هستند. به همین دلیل تنها ملاک برای انتخاب یک اجاق مناسب نیاز و سلیقه شخصی افراد است. از انواع اجاق گاز سفری میتوانیم به موارد زیر اشاره کنیم.

اجاق گاز هیزمی

یکی از محبوب ترین اجاق گازهای سفری اجاق گاز هیزمی است. همانطور که از اسم آن پیدا است این نوع اجاق گاز برای تولید گرما از هیزم و چوب خشک استفاده می کند. افرادی که عاشق پخت و پز روی آتش هستند می توانند از این نوع اجاق گاز استفاده کنند.

به دلیل رایگان بودن و فراوان بودن سوخت این اجاق گاز بسیاری از افراد آن را انتخاب می کنند. استفاده از اجاق گاز هیزمی بهترین جایگزین برای پختن غذا روی آتش است.

Wood burning travel stove

زیرا هم از امنیت بیشتری برخوردار است و هم استفاده از آن آسان تر است. این اجاق ها هنگام روشن شدن دود و بوی آتش تولید می کنند و این می تواند یکی از مزایا یا معایب این وسیله باشد.

برای افرادی که عاشق غذا های دودی هستند یک مزیت خوب و برای افرادی که با دود آتش اذیت می شوند یک عیب بزرگ باشد. همچنین لازم به ذکر است که برای روشن کردن این اجاق‌ ها باید از هیزم و چوب های مناسبی استفاده شود و از هر نوع چوبی نمی توان برای روشن کردن آن استفاده کرد.

اجاق های مخزنی

از دیگر انواع اجاق گاز سفری میتوانیم به اجاق های مخزنی اشاره کنیم. این گاز ها به دو صورت مختلف طراحی و تولید می شوند. در برخی از آنها مخزن زیر شعله قرار می گیرد و در برخی دیگر مخزن سوت به کمک شلنگ به گاز متصل می شود.

Tank travel gas stove

این نوع اجاق گاز سفری گرمای زیادی تولید می کنند و میتوان فشار گاز آنها را تنظیم کرد. در مواقعی که افراد قصد دارند به مکان های دور دست سفر کنند بهتر است که از گازهای سبک تر و کوچکتر استفاده کنند.

یکی از معایب این گازها قیمت بالای مخزن آنها است. سوخت مورد استفاده در این نوع گاز پیک نیک، گاز پروپان قوطی یا گاز ایزوبوتان است.

اجاق گاز با سوخت مایع

نوعی دیگر از اجاق گاز سفری و جود دارد که با سوخت مایع کار می کند. سوخت این نوع اجاق گازها بنزین یا گازوئیل است. این نوع گازها حرارتی یکنواخت تولید می کنند و برای پخت و پز در شرایط آب و هوای نامساعد بسیار مناسب هستند.

Travel stove with liquid fuel

برای جلوگیری از خاموش شدن این گازها در اثر وزش باد باید از وسیله ای به عنوان بادگیر استفاده کنید و در اطراف آن قرار دهید. با این کار از خاموش شدن گاز به راحتی جلوگیری می کنید.

اجاق گاز با سوخت الکلی

برخی از اجاق گازهای سفری با سوخت الکلی کار می کنند. پخت و پز یا این اجاق ها طولانی تر است و از طرفی هزینه تامین سوخت آنها کمتر است. از مزایای خوب این گازها می توانیم به سبک بودن و حمل و نقل آسان آنها اشاره کنیم.

Travel gas stove with alcohol fuel

حمل این گازها برای افرادی که مسافت طولانی را پیاده روی می کنند بسیار آسان است. افرادی که زیاد از اجاق گاز استفاده می کنند می توانند این نوع از اجاق گاز سفری را انتخاب کنند.

اجاق گاز با سوخت جامد

یکی دیگر از انواع اجاق گازهای سفری با سوخت جامد کار می کنند. برای روشن کردن این اجاق ها لازم است از سوخت های که به شکل قرص جامد هستند استفاده شود.

Travel gas stove with solid fuel

این قرص ها هنگام سوختن بوی بسیار نامطلوبی را تولید می کنند اما به دلیل سبک بودن اجاق گاز گزینه مناسبی برای سفرهای طولانی با پای پیاده هستند. دمای که این گازها تولید می کنند نیز بسیار کمتر از سایر روش ها است.

مزیت استفاده از اجاق های سفری چیست؟

افرادی که عاشق سفر کردن و شرکت در کمپینگ ها هستند برای راحتی و لذت بردن از سفر خود نیاز به تجهیزات خاصی دارند. علاوه بر سایر ابزارها و تجهیزات سفر مانند چادر، صندلی، میز و.. خرید یک اجاق گاز سفری نیز لازم و ضروری است.

استفاده از اجاق گاز برای پختن راحت تر غذا بسیار لازم و ضروری است. به کمک این وسیله افراد می توانند در هر محیطی با هر شرایطی یک غذای سالم و لذیذ درست کنند.

What is the advantage of using travel stoves

همچنین استفاده از این وسیله باعث می شود که هنگام غذا پختن نکات بهداشتی به خوبی رعایت شود. علاوه براین موارد استفاده از اجاق سفری باعث می شود که محیط زیست نیز آسیبی وارد نشود.

درباره آتش کمپینگ بیشتر بخوانید: بهترین روش‌های روشن کردن آتش در طبیعت

خلاصه

به طور کلی می توانیم بگویم که استفاده از اجاق گاز سفری در کمپینگ ها و مسافرت ها برای پختن راحت تر غذا لازم و ضروری است. اجاق گازهای مناسب برای مسافرت در انواع مختلفی تولید می شوند و هر کدام از آن ها دارای یکسری معایب و مزایا هستند.

A dog sits next to a travel stove in the woods

بهترین روش برای انتخاب و خرید یک اجاق گاز سفری مناسب توجه به نیازهای شخصی در سفر است. برای خرید انواع تجهیزات کمپینگ و سفر میتوانید به سایت کوه مان مراجعه کنید.

به این محتوا امتیاز بده

از ۱ تا ۵ امتیاز بدید

میانگین نظرات / 5. تعداد نظردهی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *